06 Ekim 2008

AMASRA / 4 fotograf

.
Gittiğim yerde, gördüklerimin peşine takılıp, içimde hissettiğim şeylerin yolculuğuna çıkıyorum.. Gökyüzüne dalıyorum, denize, manzaraya, insanlara, koşturmacaya, yaşama .. Eski bir ev görüyorum penceresinde fesleğen beslenen, ürkek bir kız pencereden bakıyor, elinde çay bardağı, onunla saklanıyorum, pencerenin diğer tarafına.... Bir kedi poz veriyor gözlerimin içine bakarak, 'o bende ne gördü ki 'diyorum.. Nalbant amcayla sohbet ediyorum kendimden bilip, gülümsüyorum.. Güneş batıyor, köprüler geçiyorum. Pencereler hep içime açılıyor.. Adımlar hep bana doğru atılıyor.. Yolcu olmayı seviyorum..
*
PENCERE
Amasra/ Ekim 2008 /Photo by Brajeshwari
*
hep pencerelerin diğer tarafını merak ederim..
O dışarıya doğru bakarken, ben içime açılanlardan bakarım ona...
Bakıp, şaşırdığın manzarada ben varım,
saklanma..
*

ESTETİK
Amasra/ Ekim 2008 /Photo by Brajeshwari
*
Kedilere saygı duymak
estetiğin başlangıcıdır.
Erasmus Darwin
.
Uzun süre poz verdi bana...
Gözlerimin içine içine baktı..
Güzel olduğunu bilerek, nazlanmadan,
olduğu gibi tüm asaletiyle...
*


KÖPRÜ
Amasra/Ekim 2008 / Photo by Brajeshwari

*
Köprü
iki ucu birleştirir birbirine..
ve izin verir alttan geçene...
* *
*


KEDİ VE ADAM

Amasra/ 2008 Ekim /Photo by Brajeshwari *
"Bunlar böyle kafamın üstünde dolaşarak,
öperler beni kulaklarımdan
" dedi ..
Kıskandım..

..
Bir adam kedileri çok sevebilir..
Ama bir kedi-bir adamı böyle severse
ona ne denir?
*

26 yorum:

Bir Hayat Dolusu dedi ki...

kedinsan

berrin acilmis dedi ki...

ellerine sağlık
çok güzel fotoğraf

Adsız dedi ki...

sevgi denir bence; zira kediler sevmedikleri kimselerin bırak omzuna çıkmayı yakınından geçmezler..

Demet dedi ki...

O kedinin agzini burnunu yemek, adam'a da cok sansli oldugunu söylemek isterdim :)

Nilambara dedi ki...

her pencerenin her kapının ardında ayrı bir hayat...
taburedeki kediye ve bu fotoğrafa bayıldım :)
fotoğrafların hepsi çok güzel. ellerine sağlık..
buarada görüyorum ki keşif başarı ile sonuçlanmış, kutlarım :))
ben de logoyu hazırladım, tam istediğim gibi oldu, sevdim, gönderiyorum, beğeneceksin sanırım :)
sevgilerimle...

:)den dedi ki...

Fotoğraflar kadar fotoğrafaltı yazılarını da çok beğendim. Açı, kadraj,ışık,kompozisyon güzel. İyi bir fotoğrafçı gözü.
En beğendiğim fotoğrafın, "Estetik"...

Siyah-beyaz fotoğrafın duygusal zenginliği çok seviyorum. Bir de objektifini yüreğine takanları...

Adsız dedi ki...

Taburedeki kedi number one!
İyi kare. İyi göz. Gerisi boş söz...

Adsız dedi ki...

"Kedi ve adam" da benim favorim oldu:)Keşke Adamın bir portresini de çekseydiniz. Fotojenik bir yüz çünkü.
Sevgiler benden...

Adsız dedi ki...

Amasra'nın balık ve salatadan ibaret olmadığının güzel bir örneği olmuş fotoğraf çalışmalarınız. Çok başarılı. Elinize, gözünüze sağlık.

beenmaya dedi ki...

bu aralar sık sık amasra fotoları görüyorum ne güzel :))

foto gözün farkındalığını ve ayrımın gösterir ya hani senin karelerde modeller kadar gözününde ayrıcalığını görmüş olduk. gözüne sağlık çok güzeldi...

http://sycorox.blogspot.com/2008/10/amasra_03.html

bu da diğer amasra resimleri belki bakmak istersin...

Demet dedi ki...

Sonradan ekledigin fotograflari yeni farkettim, hepsi harika, ellerine saglik... Amasra deyince artik bir de Baris Akarsu'yu hatirliyorum ve simdi bu fotograflara bakarken de onun Amasra icin yazdigi su sarkiyi:

Toprak kokan şehir
Deniz kokan şehir
Sevda kokan şehir
Büyüsüyle bekler seni
Caddeler ıslak gözyaşlarıyla
Gitmem bu gece gidemem artık olmasanda
Gitmem bu gece olmasanda
Hava ile bütün
Su ile bütün
Güneşle bütün şehir
Bıraktığın zamanki gibi
Loştur heryer hayalin gibi
Gitmem bu gece gidemem artık olmasanda
Gitmem bu gece olmasanda
Oysa artık düşlerimde yanlızlık da aşktır bu şehirde
Karanlıkta aşktır sensizlikte
Gitmem bu gece gidemem artık olmasanda
Gitmem bu gece olmasanda

Vladimir dedi ki...

Kedilere saygı duymak estetiğin başlangıcıdır. Çok güzel bir ifade. Estetik başlığı altındaki resmi sevdim en çok. Bu öğlen, YKY da bir kedi albümüne baktım. Kedilerle ilgili birer paragraflık minik öyküler, şiirler vardı. Zamanım fazla yoktu oradan kitabı satın almadan ayrıldım. Üzerine bu yazı çok iyi geldi.

Yolculukları sevmek ne güzel değil mi?

Adsız dedi ki...

Taburedeki kedi olağanüstü güzel. Fotoğrafaltı da öyle. Giriş yazınızdaki düşün derinliğinize ve zenginliğinize ne demeli?
Şapka çıkarıyorum size.

Adsız dedi ki...

Estetik, denge ve uyumun sembolüdür kediler. Taburedeki kedicik, bir model edasıyla salınırken, deklanşöre basmak! Bu sihirli anın güzelliğinde buluşabilmek dileğiyle...
ESER

Adsız dedi ki...

-Taburedeki kedi- bloglar dünyasının yıldızı olma yolunda şöhret basamaklarını patiliyor gibi geldi bana:)

GULTEINEN ENKELINI dedi ki...

guzel yazi ve guzel resimi birlestirebilmek gercekten yetenek ister.
tebrik ederim.

Brajeshwari dedi ki...

..
Uzun zamandır fotoğraflarımı, yazı aralarında kenar süsü diye kullanırken, onlara haksızlık yaptığımı farkettim.Bay Niko, alınır gibi oldu. Bu şekilde onları paylaştığım ve güzel yorumlarınız için çok mutluyum..

@Sevgili Bir Hayat Dolusu, Berrincim,Cheetos’um..
Kedi ve Adam fotografini bende çok sevdim.Her ne kadar bu sadece bir fotoğraf an’ı olsa da, karşıdan uzun süre izledim Adam ve Kedilerini..Nasıl sevgi doluydu adam,kedi ve manzara anlatamam..Ciğdemcim, sana katılıyorum.

@Sevgili Demet
Ben uzaktan severek,kıskandım sadece..Benden ürkmeyip,o manzarayı paylaşmaları bile bir öpücüğe değerdi verecekleri..

@Nilambaracım
Keşif hiç bitmiyor..Kendimi dışardan bakarken inanılmaz mutlu hissediyorum..Bekliyorum, sizinkileri de..Selma ablanınkileri de...

@ Güldencim
Canım, blog yorumu dışında verdiğin destek ve olumlu yönlendirmelerin için teşekkür etmeliyim sana..Ne iyi oldu tanışıklığımız...Sayende sorguladım, karar verdim ve uyguladım:)

@İsimsiz (İsminizi yazarsanız,size isminizle hitap etmekten sevinirim)
Taburedeki kedi herkesin favorisi, 500 fotograftan bunlar benim en sevdiklerim..Niyeyse, hangisi daha iyi o konuda bir türlü objektif olamıyorum.

@Sevgili Nil
Bir sürü çektim kediler ve Adamı: ) Tekrar olmasın diye koymadım..Belki sonraki günlere,başka bir konu altında koyarım yenilerini.. Bir de hafızama kaydettim bir dolu bu anı..

@Sevgili Selma
Amasra balık ve salatadan ibaret olmasa da, balık ve salatanın tadını fotograflayamam zaten..Bu kadar mı lezzetli olabilirler.. Sadece görüntü olarak kaldı makinemde..Bakıp bakıp, ah çekmek adına :) Teşekkürler..

@Sevgili Beenmaya
Herkes bir ağacı, aynı noktadan farkli görür mantığıyla, Denklanşöre basıp görebilen herkese saygım sonsuz...Güzel yorumun için çok teşekkür ediyorum..

@Sevgili Demet
Barış Akarsu harika bir şarkı yazmış.Gitmeden bende okudum.Bu dizeleri okudukça, bu kasabada yaşamanın ne büyük keyif olduğunu düşündürdü sokaklarında dolaşırken..Kendisinin Amasra'da ergonomik olarak hatalı bir heykeli var denize bakan..Heykeller soğuktur- bazen anlamsızlaşır hatırlanmak eylemini, ama sözler ve sahici ve kalıcıdır..

@Sevgili Vladimir
Kediler üzerine sanırım yazılar-şiirler bitmeyecek gibi görünüyor yıllar geçsede..Onları anlamak estetiğin başlangıcıysa,onlardan feyz almak kadar doğalı da yok bu durumda...
Yollar, yolculuklar ve yolda tanışık çıkanlar güzel..Teşekkürler..

@İsimsiz (İsminizi yazarsanız,size isminizle hitap etmekten sevinirim)
Bir yanım çok utanıyor böyle güzel yorumlara... Çok teşekkür ediyorum.

@ Sevgili Eser
Hoşgeldiniz..Teşekkür ederim..

@Sevgili Balca
Bu kedinin hiç umrunda olmayacak biliyor musunuz? O tüm asaletiyle salınacak sokaklarda sadece... Sevgiler..Teşekkürler..

@Sevgili GULTEINEN ENKELINI
İkisi de birbirini oluşturuyor makinede sadece fotograf olarak duruyorlarken, bloğa düştükten sonra...Teşekkür ederim. Hoşgeldiniz bu arada...

Adsız dedi ki...

Herkesin favorisi "Taburedeki kedi" olmuş ama ben köprüyü sevdim, hani iki ucu birleştiren! Ne güzeldir yapıcı olmak. Köprüler kurmak...
Siz de içimde bir köprü kurdunuz bilmem farkında mısınız?

(Blogunuza yorum göndermek için hayli uğraştım. Bakalım bu sefer olacak mı?)

etki alanı dedi ki...

Bir kedinin sevgisi ancak bu kadar güzel resimlenir...
Benim iki kedimin benimle yaşadıklarını resimlesem,insanlar manyak derler herhalde....Bunları en yakın zamanda resimleyip yayınlamalıyım..Bakalım tepkiler ne olacak? :-))

Resimler harika,ama yazılar muhteşem...Yazılar resim,resimler yazı olmuş...Kutluyorum..
Sandalye üzerinde poz veren güzelliği,Banu Alkan görmesin.Kıskanır! :-))
Sevgilerimle,
TüTü

zero dedi ki...

Amasra... Ne kadar gidip görsen de, yine gitmek istiyorum, yine görmek istiyorum desen de, yüreğinin ve aklının bir tarafını bırakıp da dönsen de, böyle bakmayı ve görmeyi bilen birinin gözünden bir kere daha gitmek o özlenen yerlere bir başka oluyor(muş). Fotğrafların bir başka güzel, resim altı yazıların bir başka... O kedi ancak o fotoğrafı çekebilecek olana verir o pozları bence:)

selma dedi ki...

Gözüm bayram etti valla.
Pencerelerin ben de yeri başka köprülerin de. Hayallerime güzel iki kare daha kattın. Eline, diline sağlık arkadaşım.

Ordanburdanhayattan dedi ki...

Selam,evet ya aynı yerlerdeymişiz.fotoğraflarına bayıldım ama benimkilere göre oldukça profesyonel seninkiler.ben de senin gibi ilginç şeyleri mutlaka çekmek isterim,hele de kedilere dayanamam.sanırım onlarca kedi fotosu çektim amasrada.
sevgiler

Adsız dedi ki...

Süpersin Burcu. Lütfen bu çizgini koru. Harika bir üslup yakalamışsın bilmem farkında mısın?
Blogunun neredeyse yarısını okudum. Hayatı senin gözünden seyretme keyfini sevdiğimi hissettim. Fotoğrafı konuşturan biri olmalı.
Feryal

Brajeshwari dedi ki...

@Sevgili Feyza
Çok teşekkürler..Bende köprüyü bir ayrı seviyorum..İki ucu birleştirmesinden çok, alttan geçmeye izin verişini görmüyoruz çoğu zaman...Bu hayatımızdaki birşeyler için köprü kurarken, kurduğumuz köprünün altında da geçenlere izin vermemize benziyor aynı..
(Blogta ben onay vermeden, yorumlar görünmüyor.Ondan mı zor oldu ki acaba)
---
@Sevgili Tütü
Hoşgeldin...Teşekkür ederim.. Kedilerinin fotograflarını bekliyorum.. Kedi diyince akan sular, durur bende.. Banu Alkan iki kez kıskansın, bu kedi milleti parmak ucunda ondan daha sexi yürüyor..:)

---
@Sevgili Zeren
Çok teşekkürler..Her gittiğinde, sanırım kendinle götürdüğün güzellikler farklı olduğundandır bir daha gitmek isteyişler.. O kedi, bana poz verdi gerçekten ama bununla kendi başıma gurur duymuyorum.. Şahitliğimden dolayı mutluyum sadece..

Brajeshwari dedi ki...

@Eflacım,Selmacım..
Keşke beraber yapabilsek bu gezileri..Biliyorum ki, senin güzel gözlerin daha ne çok detay görürdü oralarda..

@Sevgili Yasemin
Senin çektiğin fotograflara da bayıldım ben..Hic görmedim plastik botlardaki saksıları,eski klozete dikilmiş fesleğen detayı...Bir daha gidersem, bakacağım özellikle..Ayrıca hepsini bırak, o yediğiniz yoğurtta kaldı benim aklım..

@Sevgili Feryal
Hoşgeldin..Mutlu ettin..Çok teşekkürler güzel yorumun ve içtenliğin için..Bende okunmuş olmanın verdiği mutlulukla, keyif aldım.. Çok Sevgiler ...

kelebeklerözgürdür dedi ki...

pencere fotoğrafına uzun süre baktım. pencerenin diğer tarafında olan da bakıyor gibi..fotoğraf çekilirken, çekene...şimdi, fotoğrafa bakan herkese...

ahşap evler, onların -eğer içlerinde halen yaşanıyorsa- illaki sakız beyazı eski tip perdeleri insanı tanık olamadığına hayıflandığı, belki romanlardan hatırladığı zamanlara taşıyor. acayip bir huzur hissi veriyor.

eline ve gören gözüne sağlık sevgili brajeshwari...fotoğraflar çok güzeller...